Artikler Guide

Facts om seo og andet om webdesign
Hvad er backlinks

Hvad er backlinks

Så snart man begynder at arbejde med ens webdesign, kommer man ikke udenom søgemaskineoptimering og begrebet backlinks. Et backlink, er betegnelsen for et indgående hyperlink til ens eget website, og er en af de faktorer søgemaskinerne bruger. Det svære ved backlinks er at få dem, og især kvalitet backlinks er afgørende for ens seo succes. Man skal få backlinks på den naturlige måde, og ikke bruge alle de smarte online tjenester der er på nettet, mange af disse sider er spam-websteder, og vil kun give bagslag på din seo optimering. En af de metoder, der skal undgås, er link udveksling. Der er mange som tilbyder at bytte links, og det kan blive katastrofalt af din seo indsats, søgemaskinerne kan ikke straffe dig, hvis du har backlinks fra mistænkelige sider, fordi du ikke har nogen kontrol over disse sites. Hvis dit indhold på siden er godt og relevant, kan du få en masse kvalitet backlinks - og det er dem der tæller. Men for at få backlinks, er et spørgsmål om at være kreativ.

Indeksering

Indeksering

Indeksering af din hjemmesider er altafgørende for, hvor stor trafik dit website får. En ting man skal være opmærksom på, er at man kun har en web adresser (www eller uden). For at få mere kontrol over hvordan dine webadresser vises i søgeresultater, såsom link popularitet anbefaler vi, at du vælger en "kanonisering" webadresse som den foretrukne version af websiden. Det kan gøre søgemaskinerne forvirret og vil som regl tager længere tid for indeksering. Indeksering er hvor søgemaskinerne indsamlede data fra ens websted. Når du foretager en søgning på Google,Yahoo søge du ikke på nettet, men cachen på nettet. Der hvor søgemaskine har (sit indeks). Søgemaskiner organisere deres indhold i det, der kaldes et "omvendt index." Et slags web-dokument. Når du søger på Google,Yahoo, og det viser 1-10 af 218.000 hjemmeside betyder det, at der er 218.000 websider, som enten har ordene i din søgeordssætning eller har indgående links, der indeholder ordene i din sætning. Hvis i oplever et fald i organiske placeringer, kan det være i er blevet ramt af NEGATIV SEO, dette er links fra spam sider, der kan resulterer en dårligere placering på søgemaskiner. Vi kan hjælpe jer med at fjerne disse skadelige links fra jeres website. kontakt os for mere information.

Uetisk Seo

Uetisk Seo

Uetisk seo betyder negativ seo, vi kalder også dette Black Hat Uetisk seo giver kun en kortsigtede gevinster i form af ranking i søgemaskinerne. Som er en krændelse af Google retningslinjer Det handler kort om at få en større søgning og gode placeringer på en uetisk måde, et eksempel på dette er spamming.

Med White Hat Seo. Her overtrædes ikke nogle af søgemaskinernes retningslinjer, og er oftere brugt af dem, der foretage en langsigtet investering på deres web site. Dette kaldet også Etiske SEO.

Med Grey Hat Seo. Her er man lige på grænsen af søgemaskinernes retningslinjer. Og man kan virkelig opnå gode resultater. Nogle vil sige det er en tvivlsom måde, da dette er på kanten med spam. En motode til: duplikering af indhold på ens hjemmeside - tilsløring - gensidige link udvekslinger.

bookmarking

Social Bookmarking

Tagging er en beskrivelse af et søgeord (kaldet tags) bruges til at identificere en kategori eller emne, tags kan oprettes ved hjælp ord, akronymer eller tal eller social bookmarking Det er en meget vigtig del i søgemaskineoptimering når vi snakker om seo på internettet. Vi vil prøve at give et rigtig godt billede af hvad social bookmarking er. Social bookmarking fokuserer på brugergenereret indhold og giver brugerne mulighed for at tilrettelægge deres indhold. Link biblioteker er et sted hvor man indsende ens hjemmeside med detaljer og URL som bliver opført i kataloget. Herfra opstod "Social bookmarking" hvor denne teknologi skulle sortere hvilke links der tilsammen var meget vigtigt og interessante, her kunne bruger "bookmarked" - "favoritter" links. Så dybest set var det brugerne der sorteret website, hvad der var virkelig interessant, hvor de andre dårlig sider "forsvandt" i mængen, og ville ikke give nogle ranking i søgeoptimering, men kunne måske give et backlinks. Dette kunne give en ren trafik fra de links, som man indsender, eller betaler for klik eller bogmærker, så ens hjemmeside, når den første side af et social bookmarking netværk, hvor dette kunne trække besøgende til ens websted, og ville med denne metode generere en stor trafik til ens website.
Målret med Social Bookmarking!
Med "Social bookmarking" giver det en mulighed for at målrette eksempelvis. Seo nyheder, i stedet for at gå ind på en søgemaskine og lede side efter side med links som måske eller måske ikke vil være nyttige. På denne måde kan man blive opdateret og se relevante oplysninger der har interesse for en. Det er nemt, blot gå til en social bookmarking site, og vælge den kategori eller tag, der matcher din interesse. Eksempelvis på Google+ eller Twitter.

Artikler Vi har skrevet nogle artikler, som vil give dig et indblik i hvad dette kan få af betydning af din hjemmeside. Dette vil måske give dig en forståelse og betydning af fortolkning af begreber
xss

Injektion angreb med XSS

I denne artikel forklarede vi hvordan du forhindrer et injektion angreb, og ser på former for angreb, kaldes XSS angreb.
XSS står for Cross Site Scripting, som er meget lig med en SQL-injektion, hvor man udnyttede sårbarheden til den eksterne server, ved at injicere SQL forespørgsler som et input. Man bliver angrebet med et JavaScript, VBScript, ActiveX, CSS, HTML eller Flash i en sårbar applikation, med henblik på at indsamle data fra kontokapring, ændring af brugerindstillinger, cookie tyveri eller reklame, kort sagt man narre en bruger til at gøre en handling som bruger ikke ved noget om.
Vi ser på it-sikkerheden omkring XSS Del 1. af Injektion XSS angreb Den nemmeste måde at beskytte en selv som bruger, er kun at følge links fra hovedwebstedet. Hvis du besøger et websted, og der er links til en datingside for eksempel, i stedet for at klikke på det links, skal du bruge en søgemaskine til at finde indholdet. Dette vil sandsynligvis eliminere halvfems procent af problemet. Sommetider kan XSS udføres automatisk, når du åbner en e-mail. Hvis du har planer om at åbne en e-mail, eller læse et indlæg på et offentligt bord fra en person, du ikke kender VÆR FORSIGTIG med det. Websites, der bruger SSL (https), er på ingen måde mere beskyttet end hjemmesider, der ikke er krypteret. Folk tror ofte, at fordi de ser låsen i deres browser, betyder det at alt på siden er sikker. Det er bare ikke tilfældet. En af de bedste måder at beskytte dig selv er at slukke JavaScript i din browser-indstillinger. I IE sæt dine sikkerhedsindstillinger til høj. Dette kan forhindre cookie tyveri.
Hvis en hacker kan få dig til at vælge et link som dette. Er du godt på vej til at blive hacket.
OBS: en del af koden er fjernet pga.IT-sikkerhed Eksempel: *iframe src=http://eksempel.dk/search.pl?text=<>Klik Her(document.cookie)
Dette gælder ikke kun links, men også billedlinks. eksempel når en bruger klikker på billedet:
*img src="minprofil.jpg" onclick="doSomethingCool('userInput');"
Vil Hackeren få et input. img src="minprofil.jpg" onclick="doSomethingCool('userInput=);sendHaxor(document.cookie);//');".

LSA-LSI-SVD hvad er det

LSA-LSI-SVD

Hvad er (LSA) Latent Semantic Analysis ?.
Og hvordan virker (LSI) Latent Semantic Indexing ? med (SVD) LSA og LSI er altafgørende for seo optimering og metoden er meget indviklet. Vi her på webdesignerteam vil giver et lille indblik i hvorvidt disse virker. LSA anvendes ved at tage millioner af websider og scanne dem, hvor søgemaskinerne lære, hvilke ord som er relaterer til hinanden. En del af denne proces indebærer at se på indholdet på en side, eller inkluderet på linkene, og se gennem de måder og hvordan de er relateret til hinanden. LSA repræsenterer betydningen af ​​ord som en vektor, og dermed beregne denne lighed. Dette gør LSA langsom ved at benytte en matrix metode, der kaldes en singular værdi, dekomposition til at skabe begrebet rum. Men det betyder kun at den behandle semantiske lighed og ikke ranking, som er seo optimering prioritet. Så en kort konklusion på LSA, er LSA et system som beregner betydning af et antal ord som dette bestemmer relevansen af ​​et afsnit eller sætning til resten af ​​indholdet. Og giver en lighed for ord baseres på mulige forekomst mønstre, af ord der er i et dokument, og hvor ofte ord vises i samme kontekst eller sammen med det samme sæt af fælles elementer der er på websiden.
LSI Hvad er det?
Når vi snakker LSA kommer vi også ind på LSI som er Indeksering af et information filtrering, og er en informationssøgning metode, der organiserer information ind i en semantisk struktur. Latent semantisk indeksering (LSI) giver en søgemaskine en ide om, hvad en side handler om, uden for en specifikt matchende søgestreng tekst, og er et vigtigt skridt til indekseringen af et webdokument. Ud over at opdage hvilke søgeord, et dokument indeholder, undersøger det dokumentet som en helhed, for at se hvilke andre dokumenter der indeholder nogle af de samme ord. LSI læser de fælles ord der er semantisk tæt på hinanden, og dem med få ord vil i almindelig være semantisk fjernt. Denne simple metode korrelerer overraskende godt med, hvordan et menneske, ser på indholdet, som klassificere et dokument. Selv om LSI algoritmen ikke forstår noget som helst om, hvad ordene betyder eller hvad der menes på siden, ser den på de mønstre og bekendtgørelser som synes at være utroligt intelligent. Ved at placere ekstra vægt på beslægtede ord i ens indhold, eller ord i tilsvarende stillinger, som i andre relaterede dokumenter, har LSI en nettoeffekten for at sænke værdien på de ​​sider, der kun matcher det specifikke udtryk, og ikke bakke det op med nogle relaterede ord. søgemaskiner såsom Google forsøger at regne relationer ud til sætninger, når de behandler en forespørgsler, dette forbedre placeringerne af sider med relaterede sætninger. Som er hele matrix i seo optimering, men nogle sider er over-optimeret og kan blive filtreret ud. Et eksempel ved at bruge ordret "seo" 100 gange ud af et sætning på 1000 ord, vil denne siden være over-optimeret og vil derfor ikke opnår den ønskede placering. LSA bruger en synonym konstruktion dette er et grundlag for en baseret forekomst. Et element der svarer til det antal gange ordet findes på siden, derefter nedbrydes matrixen med den singulære værdi dekomposition (SVD). - *
Lidt om SVD:
De fleste bruger korte forespørgsler til søgemaskiner, hvilket gør processen med relevans ord tidskrævende via de foreslåede semantiske virtuelle dokumenter (SVD). Strukturen af ​​internettet er i stigende grad brugt til at forbedre organisation, søgning og analyse af oplysninger på internettet. iSearch intelligent søgning og gennemgang af klynge hierarki til hentning af webindhold. De eksperimentelle resultater bekræfter, at den nye teknik viser lovende kvaliteter i indholdsbaseret repræsentation for webdokumenter og forbedre webindhold hentning og minedrift."
* - Metoden er således. For eksempel er ligheden af ordet "web" semantisk tæt på ordet "søgning" og giver derfor siden et indhold.

Tips til SEO

Tips til SEO

For eksempel, hvis du finder et søgeord med høj søgevolumen, svag konkurrence, men ingen kommercielle indhold, så vil du nemt komme højt på Google, men det giver intet salg.
Så hvad er en god søgevolumen?.Det er klart højere jo bedre på søgemaskiner, men i de fleste tilfælde hvor et søgeord med virkelig høj søgevolumen, er der altid meget konkurrence. Selv om der er undtagelser, men de er sjældne og virkelig svære at finde, medmindre du er virkelig heldig. I de fleste tilfælde skal man tage et søgeord med nøjagtig en søgevolumen på mellem 500 og 3.000.
Husk, at et søgeord med god kommercielle indhold vil give dig mere for pengene, selvom det kun har 500 eksakte søgninger om måneden. Og hvordan kan du vide, hvad dit søgeord har af kommercielle værdi?. Vi skal lige sige at Google langt fra er lige så god til at tolke det danske sprog, da Danmark er et lille land og ikke har så mange matches, dette kan dog blive din fordel. Man skal også lige tage højde for de ord, der måske er en trend - du kan tjekke det her: Trends

Hvad er søgevolumen i "Real Tilstand" Ved vurderingen af ​​konkurrencen vil de fleste, se antallet af de konkurrerende sider der kommer op, når du skriver dit søgeord i anførselstegn. Antallet af konkurrerende sider er en faktor, der fortæller dig hvor mange der er for et bestemt søgeord, og det er helt sikkert noget at tage hensyn til. Men det du skal finde er præcist det ord i real antal konkurrerende sider. Hvis du skrive et søgeord i anførselstegn vil det ikke give dig det virkelige antal konkurrerende sider? Google er ikke så hurtig.
Lad os lige forklare:
Vi prøver at skrive "webdesigner" Google kommer frem med at der er ca. 11.100.000 resultater på (0,49 sekunder) dette er umuligt! Vi vil have Google til at fortælle os sandheden. Gå til slutningen af URL'en og skriv: &start=990 og tryk enter.
Så kommer der ikke 228.000 Med et søgeord der er 0 til 400 med REAL konkurrerende sider. Men selv om du har det reelle antal konkurrerende sider, er det langt fra det eneste, du skal overveje, når du beslutter at gå efter et søgeord til dit web design. Der er tilfælde, hvor der er stort antal konkurrerende sider, men konkurrencen på den første side i Google er fyldt med dårligt optimering, PR 0 interne sider med meget få backlinks.
I dette tilfælde er antallet af konkurrerende sider ikke en faktor, fordi med et websted med god optimering og nogle backlinks som du kunne udkonkurrere nemt. På den anden side, er jeg stødt på nogle søgeord hvor antallet af konkurrerende sider er meget lav, men de 10 bedste sider i Google er meget mere optimeret, høj PR topdomæner med tusindvis af backlinks. Hvis du går efter et søgeord som dette, vil du blive i toppen af ​​side 2, medmindre du investerer nogle seriøse penge i SEO. Antallet af konkurrerende sider er en vigtig faktor at tage hensyn til, når du laver konkurrence analyse, men det er ikke hele historien, det er bare begyndelsen.
Page Rank er en anden ting du skal overveje, når de vurderer, hvordan konkurrencen på markedet er. Page Rank spiller en stor rolle i dens placering. Så du er nødt til at holde øje med PR af de websteder, du konkurrerer imod. For at gøre en hurtig PR analyse af det søgeord, du vil målrette skal du tilføje alle side rækker af de lokaliteter på den første side i Google og dividere det med 10 for at få den gennemsnitlige PR. Hvis dette gennemsnit er mellem 0 og 3 vil det fortæller dig, at de er nemme at udkonkurrere.